Tunel Turecký Vrch, železničná trať Nové Mesto n/V – Púchov
Modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V – Púchov, žkm 100,500 – 159,100 pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod.
Investor: Železnice Slovenskej republiky, Bratislava
Vyšší dodávateľ stavby: OHL ŽS, a.s. Bratislava
Popis objektov a realizované práce:
Popis objektov:
- razená úniková chodba (dĺžka 245,88 m, profil TT4 28,56 m², TT3 27,52 m²)
- hydroizolácia – únikovej chodby
- úniková štôlňa – definitívne ostenie
- razený železničný tunel (dĺžka 415,00 m, profil TT3 114,54 m², TT2 113,23 m²)
- razený železničný tunel – hydroizolácia
- razený železničný tunel – definitívne ostenie
Technológia výstavby:
Tunel bol razený metódou NRTM – Nová rakúska tunelovacia metóda – za pomoci vrtno-trhacích prác. Pre hydroizolačné súvrstvie je použitá PVC hydroizolačná fólia Mapeplan TU- 22. Betonáž sekundárneho ostenia realizovaná po jednotlivých blokoch dĺžky 10 m.
Realizované práce:
- razenie tunelov
- razenie únikových ciest
- hydroizolácia
- odvodnenie
- sekundárne ostenie
Obdobie výstavby: január 2010 – september 2011