Stavba metra IV. C1, Praha
Stavba metra IV. C1 (Holešovice – Ládví) – stavebná časť PRAHA
Investor: Dopravný podnik hl. m. Prahy a. s.
Vyšší dodávateľ: Subterra a. s., Praha 4 – Braník
Popis objektov a realizované práce:
Razenie a primárne ostenie jednokoľajových tunelov z ťažkej šachty na stavbe Metro IV. C1.
Realizované objekty:
- SO 04-24/01 – Jednokoľajové tunely za st. Kobylisy – LTT – razenie a primárne ostenie vrátane spojovacej štôlne medzi tunelmi,
- SO 04-24/11 – Jednokoľajové tunely za st. Kobylisy – PTT – razenie a primárne ostenie,
- SO 04-24/03 – Jednokoľajové tunely za st. Kobylisy – LTT – definitívne ostenie,
- SO 04-24/13 – Jednokoľajové tunely za st. Kobylisy – PTT – definitívne ostenie,
- SO 04-21/03 – Dvojkoľajový tunel pred ul. Trojská v úseku rozvetvenia,
- SO 05-21/07 – Jednokoľajové tunely z st. Kobylisy – razenie a primárne ostenie.
Technológia výstavby:
- razenie sa realizovalo podľa metódy NRTM v horninových triedach, ktoré zodpovedali triedam raziteľnosti 3,4 a 5a, vrtno-trhacími prácami v dvoch laviciach – klenba, počva,
- odťažba rúbaniny bola riešená nakladaním pomocou nakladača BOBCAT do kontajnera a na povrch vyvážaná žeriavom RDK-300,
- doprava betónu bola realizovaná samospádnym potrubím s priem. 225 mm, do betónu čerpadla MAYCO-SUPREMA s dávkovaním bezalkalického urýchľovača,
- nástrek betónu sa realizoval minipulátorom ALIVA AL – 503,
- dĺžka záberu max. 1,35 m,
- výstuž z priehradových rámcov M3 + striekaný betón B-20 hrúbky 200 mm s 2x siete 8 x 8/150 x 150 mm,
- zaisťovanie výrubu – ihly priem. 28 mm, dĺžky 4m, 8 ks na jeden záber,
- kotvy BOLTEX 8 dĺžky 4 m, 6 ks na jeden záber.
Finančný objem bez DPH: 62,1 mil. Sk
Obdobie výstavby: apríl 2002 – apríl 2003