D3 Hričovské Podhradie – Kysucké Nové Mesto, I. úsek
SO: 258-00, Zárubný múr v KM: 5,732 83 – 6,215 86, SO201 až 216, SO220 až 222 a SO251, 253, 260, 261, 262, 264, 279, 296, 298, 102
Investor: Národná diaľničná spoločnosť a.s., Bratislava
Vyšší dodávateľ stavby: DOPRASTAV, a.s. Bratislava, Závod Petržalka
Technológia výstavby:
Na stavbu Diaľnica D3 Hričovské Podhradie – Kysucké Nové Mesto, I.úsek: Hričovské Podhradie – Žilina (Strážov) dodávala TUBAU, a.s. práce špeciálneho zakladania na niekoľkých mostných objektoch, oporných múroch, protihlukových stenách. Pilotným projektom stavby bol Zárubný múr SO:258 v km 5,732 83 – 6,215 86. Zárubný múr je ukážkou zabezpečenia zárezu technológiami špeciálneho zakladania. Svah je zabezpečený klincovaním a striekaným betónom, klincovanými železobetónovými rebrami a kotvenými železobetónovými vencami. Samotný povrch je opatrený inovatívnou metódou trojdimenzionálnej ochrannej siete s kamenivom, ktorej použitie je predispozíciou na zasadenie konštrukcie do prírodného prostredia. V súčasnosti sa väčšina svahu zazelenela a vytvára peknú siluetu viditeľnú z druhej strany Hričovskej nádrže. Svah je odvodnený odvodňovacími vrtmi. Akciová spoločnosť TUBAU zabezpečovala kompletnú dodávku zárubného múra.
zemné práce 47700 m3
striekaný betón 4470 m2
zemné klince 14000 m
kotvy 6500 m
odvodňovacie vrty 1600 m
monilitické konštrukcie 720 m3
bunkový spevňovací systém Krismer 5200 m2
veľkopriemerové pilóty D420 mm až D1180 mm 9000 m
mikropilóty 4100 m
Obdobie výstavby: február 2006 – december 2007